20090409

Wak Khir tunggu satu keajaiban yang akan berlaku


Terkejut , hilang arah , tergamam itulah ungkapan yang tepat oleh digambarkan akan keadaan Wak Khir pada malam diumumkan bahawa beliau adalah naib juara pertandingan Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Beliau terus bingkas meninggalkan dewan kerana tidak sanggup rasanya melihat keadaan yang di atas pentas berbeza dengan yang beliau angan-angan sebelum ini. Beliau tidak percaya bahawa mimpi beliau pada malam sebelum pengundian tidak menjadi kenyataan. Beliau yang membayangkan betapa beliau dijunjung dan dilambung tinggi - tinggi oleh penyokong beliau di atas pentas tidak kesampaian. Teks ucapan yang telah disediakan hanya dibaca dalam perjalanan pulang pada malam itu. Malang nya teks itu hanya di dengari oleh pemandu peribadi beliau sahaja sebelum dicampakan keluar cermin kereta. "Semua nya tak jadi " bingkas beliau , inilah antara tuah dan sial , bisik hati beliau, kenapa sial yang datang kepada ku.

" Terlebih dahulu saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada Allah SWT kerana telah memberikan kemenangan kepada saya pada malam ini, saya tidak mahu berucap panjang kerana mahu meraikan kemenangan ini, terlebih dahulu saya igin merakamkan ribuan terima kasih kepada penyokong saya kerana telah membantu saya untuk memenangi pemilihan ini, kepada perwakilan yang telah mengundi saya. Saya berjanji akan memimpin sayap kana UMNO ini sebaik yang mungkin dan memastikan kita akan menang dalam tiga pilihan raya kecil yang akan berlangsung nanti. Saya ingin mengucapkan tahniah juga kepada dua calon yang tela bertanding, Sdr Mukhriz dan Sdr Khairy Jamaluddin.Saya berharap kedua-duanya akan bersama saya untuk memimpin pemuda UMNO ini. Yang menang tidak menang semua , yang kalah tidak kalah semua. saya tidak mengharapkan jawatan dalam kabinet tetapi apalah pengaruh ketua Pemuda jika tidak ada jawatan dalam kebinet. Marilah kita lupakan tempuh masa pertandingan dan kita rapat kan kembali saf pemuda, Segalanya telah berlalu. Sebagai Ketua Pemuda UMNO yang baru , saya akan pastikan kita bagaikan kiambang bertaut kembali.
Kemenangan ini menghidupkan kembali sinar kerjaya saya dalam politik , saya telah bekerja keras dan banyak tenaga dan wang ringggggggit telah saya korbankan, terima kasih ..terima kasih........... "

Beginilah bunyi teks yang telah tersedia dalam poket Wak Khir kot.........

Mungkin Allah sayang kan Wak Khir dan mungkin kekalahan ini sudah banyak menyedarkan Wak Khir bahawa kuasa yang ada pada kita jangan dipersiakan, bila sudah tiada kuasa amat berat untuk mengharungi kehidupan kerana sebelum ini kita disanjung dan diberikan layanan VVIP , ke mana saja kita pergi. Sekarang tanpa kuasa kita akan berjalan sendirian. Sekelip mata saja tuhan telah menarik segalanya, Nasib baik tuhan tidak lagi menarik kesemuanya, ada juga yang masih ditinggalkan untuk kita. Bagaimana wak boleh kalah Wak......... ada yang tak kena wak. Fikir-fikirkan lah Wak.

Mungkin terlalu ramai yang mendoakan agar wak tidak menang dan tidak diberikan kuasa kerana taku wak akan lupa diri lagi. Wak perlu menebus dosa kepada rakyat Selangor , wak perjalanan wak untuk kembali ke persada tertinggi kini begitu jauh sekali. Harap-harap dan berdoa lah agar satu keajaiban akan berlaku Wak....... mungkin Presiden akan melantik Wak ke Majlis Tertinggi, jika tidak Wak jadi saja lah pembangkang negeri Selangor sebelum Shukur mengambil alih,. Masa berlalu , zaman berubah.........Walau pun Wak Khir bernasib baik dan tidak pernah bersalah dalam apa juga yang Wak Khir buat , tetapi Allah SWT , Wak sendiri dan rakyat juga tahu.....

No comments:

Alexa Traffic Rank

Subscribe to dunia-politik

Subscribe to dunia-politik
Powered by groups.yahoo.com