20091013

Apakah PRU 13 Barisan Nasional Akan Terus Menerajui Tampuk Pemerintahan Negara

(1) Melihat kepada situasi semasa selepas Pilihanraya Umum (PRU12),Barisan Nasional mengalami satu Ombak Tsunami Politik yang amat dasyat kerana gagal mempertahankan majoriti 2/3 dan sekadar menguasai majoriti mudah di dalam Parlimen.

(2) Adakah ini tandanya pada PRU ke 13 yang akan datang, UMNO dan Barisan Nasional akan mengalami kekalahan yang teruk dan gagal untuk mentadbir Malaysia lagi???.

(3) Pada Pilihanraya Umum ke 12 yang lalu, seharusnya kita mengambil iktibar dan belajar dari kesilapan yang dilakukan. Sebagai contoh, Kerajaan khusunya kepimpinan Parti terlalu Ghairah untuk merampas kembali kerajaan Kelantah dibawah pemerintahan PAS sehingga mengambil mudah dan memandang remeh tentang negeri-negeri yang dikuasai oleh Barisan Nasional (Selangor, Kedah, Pulau Pinang, Perak) sehinggakan Negeri ini dikuasai oleh pihak Pembangkang. Adakah semasa PRU ke 12 BN mengadakan Kempen secara sambil lewa kerana mereka menguasai negeri-negeri ini sebelumnya.. Dimanakah silapnya??

(4) Mungkin juga kekalahan yang dialami oleh Barisan Nasional disebabkan ada segelintir Ahli-Ahli Yang Behormat yang tidak dilantik semula untuk bertanding dikawasan mereka MEMBOIKOT calon yang mendapat restu daripada Presiden Parti..

(5) Kita mungkin tidak boleh menafikan Kempen-Kempen yang dianjurkan oleh pihak pembangkang menampakkan hasil dengan kemerosotan Majoriti Calon BN diseluruh negara. Sebagai contoh, Dalam Negeri Johor rata-rata dalam 1 Bulan terdapat 2 atau 3 ceramah yang merekan anjurkan. Walaupun kita tahu, dalam setiap ceramah yang mereka anjurkan, mereka akan menggunakan sepenuhnya peluang ini untuk menghentam, mengherdik, mencaci, menghina Pemimpin Parti Kerajaan seolah-olah Pemimpin Pembangkang ini Maksum dari melakukan sebarang dosa. Boleh dikatakan, ada segelintir ahli UMNO yang menghadiri ceramah tersebut. Mungkin untuk mendengar Ceramah pihak pembangkang. Dan Ramai Ahli Atas Pagar yang masih mencari-cari dimana Parti yang benar-benar ikhlas untuk memerintah negara.

(6) Samada kita sedar atau tidak mengenai perkara ini, UMNO khususnya Biro Penerangan UMNO Malaysia harus mengambil langkah drastik untuk menarik Ahli-Ahli Atas Pagar ini untuk sama-sama berjuang dengan UMNO. Rata-rata dikalangan ahli ini adalah golongan Muda.

(7) Biro Penerangan UMNO harus merangka langkah Drastik untuk Merelevenkan UMNO dimata Golongan Muda dan dimata masyarakat seperti mengadakan Ceramah-ceramah isu semasa untuk menangkis Dakyah dan Tohmah Pihak Pembangkang (BUKAN HANYA DIADAKAN SEMASA PILIHANRAYA SAJA TETAPI SECARA BERTERUSAN). Mereka boleh menjemput Kepimpinan Tertinggi Parti (SEBAIKNYA AHLI MT, NAIB PRESIDEN, ATAU MUNGKIN TIMB. PRESIDEN DAN PRESIDEN UMNO) sendiri untuk turun ke setiap pelusuk di dalam negara ini bagi menjawab Isu yang cuba Disensasikan Oleh Pihak Pembangkang dan mendalami permasalahan yang dialami ahli akar umbi.

(8) Memilih calon anak tempatan disetiap kawasan yang dipertandingkan. Jika dahulu, orang akan mengundi dan memangkah parti tertentu tanpa meneliti dulu calon yang dipilih parti tersebut. Tetapi sekarang, mereka akan memastikan Calon yang dipertandingkan oleh sesuatu parti mestilah mempunyai Pendidikan, Calon yang bersih dari segala konspirasi dan dapat membawa arus kemajuan dikawasan tersebut.

(9) Kesimpulanya, UMNO akan terus Gah jika kita dapat menyatupadukan ahli kita sendiri. Sebagaimana Dato' Onn Jaafar menyatupadukan orang-orang melayu sehingga tertubuhnya Parti Keramat UMNO, kenapa tidak kita pada masa ini Mengambil semangat Dato' Onn untuk menyelamatkan Perpaduan yang telah tersemai sekian lama.

(10) Persoalanya, Adakah jika kita hilang kuasa politik mentadbir negara, ini baru Orang Melayu semua hendak bersatu padu???.. Adakah kita mahu melihat orang melayu menjadi bangsa asing di negara sendiri???..

Sama-samalah kita fikirkan dan renungkan..

1 Malaysia,
Rakyat Didahulukan,
Pencapaian Diutamakan..

Written By:
Ketua Penerangan UMNO Cawangan Rimba Terjun.

Bahagian Tanjong Piai
.
ppurimbaterjun.blogspot.com

No comments:

Alexa Traffic Rank

Subscribe to dunia-politik

Subscribe to dunia-politik
Powered by groups.yahoo.com