20090602

Enggan bertanding di Penanti bukti Najib pengecut

KUALA LUMPUR, 19 Mei (Hrkh) - Keengganan Barisan Nasional (BN) bertanding dalam Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (Dun) Penanti membuktikan Pengerusi BN, Dato' Seri Najib Tun Razak seorang pengecut tegas Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Salahuddin Ayub.

Salahuddin menegaskan, alasan yang diberikan oleh Najib terlalu dangkal dan tidak boleh diterima oleh banyak pihak termasuk ahli-ahli Umno dan penyokong BN.

Keputusan tidak bertanding di Penanti juga, tegas beliau membuktikan Najib lebih lemah berbanding Tun Abdullah Ahmad Badawi.

"Alasan Najib tidak mahu membazirkan wang rakyat itu terlalu dangkal kerana selama ini BN tidak pernah peduli dengan pembaziran wang rakyat.

"Jika benar Najib peka dengan wang rakyat kenapa banyak projek-projek BN sebelum ini yang jelas membazirkan wang rakyat seperti pembelian kapal selam tidak beliau bantah?

"Ahli-ahli Umno dan penyokong BN kecewa dengan keputusan ini kerana ia membuktikan Najib seorang pengecut dan lebih lemah berbanding Abdullah," tegas Salahuddin.

Justeru itu beliau menyeru agar rakyat menolak BN yang kini diketuai oleh seorang pemimpin yang lemah dan pengecut.

Semalam Najib mengumumkan kepada media keputusan untuk tidak bertanding di Penanti.

Beliau memberikan tiga alasan kenapa BN tidak bersedia untuk menghadapi Pakatan rakyat yang diwakili KeADILan di Penanti.

Pertama, kekosongan kerusi itu bukan diperuntukkan oleh Perlembagaan tetapi satu usaha KeADILan untuk menyelesaikan masalah dalamannya.

Kedua, pilihanraya kecil ini satu permainan politik pembangkang.

Ketiga, BN lebih mengutamakan khidmat kepada rakyat dan langkah memulihkan ekonomi negara.

Najib juga memberikan alasan "tidak mahu menari mengikut rentak pembangkang" bila memutuskan BN tidak bertanding di Penanti.

Kerusi Dun Penanti kosong berikutan peletakan jawatan penyandangnya yang juga bekas Timbalan Ketua Menteri 1 (TKM1) Mohammad Fairus Khairuddin. - mr_

No comments:

Alexa Traffic Rank

Subscribe to dunia-politik

Subscribe to dunia-politik
Powered by groups.yahoo.com