20090311

Ngeh:Apa Ada Dengan Gaji?

Kenyataan penulis 6 Februari yang lepas rupanya tepat.Kalau nak tahu siapa MB,tunggulah slip gaji.

sultanrajamudaexcoperak

Ada yang memandai-mandai menyuruh MB dan barisan Exco yang sah dilantik mengikut Undang-undang Tubuh Negeri Perak supaya jangan mengambil gaji mereka?Adakah orang itu lebih berkuasa dari Sultan yang mengiktiraf MB dan Exco tersebut?

Ngeh Koo Ham menyuruh MB Perak yang sebenar,tidak mengambil gaji dan elaun-elaun lain,kononnya sehingga mahkamah memutuskannya.

Konon Ngeh lagi, ada “rakyat bakal membayar dua gaji”.Berangankah Si Ngeh bahawa akaun Nizar telah masuk gaji MB?

nizarngeh

Lu tutuk la sama itu lumah,wa kata tatak halam.Itu Zambly amik itu gaji manyak halam loo.Lu tatak caya lu tanya ustad Ngar.Gelenti ngar ngar,sengeh-sengeh denga wa punya patwa.

Bila soal pulus, laju sahaja 3N(Ngeh,Ngar dan Nizar) ini.Nasib baik, Nizar sudah berambus dari Kediaman MB dan kereta Camry.

Kenapa bila Nizar masih makan,minum,tidur,mandi,kencing dan berak di Kediaman MB,Ngeh tak mengeluarkan kenyataan minta Nizar keluar dari rumah rasmi tersebut?

Kenapa tidak keluar awal-awal sebelum ini jikalau benar mahukan mahkamah putuskan?

Inilah “double-standard” pembangkang.Kerana percayakan Pak Ngehnya,Nizar secara haram telah menggunakan kediaman rasmi MB tersebut walaupun Sultan telah melantik MB yang lain.

Alasan Nizar untuk terbit keluar dari rumah dan kenderaan itu adalah kerana menghormati SUK Negeri Perak,kononnya.

“Fatwa” Pak Ngehnya yang menghalalkan si Nizar dan anak-beranak menggunakan fasiliti dan segala isi perut kediaman rasmi tersebut.Tidakkah nanti segala apa yang digunakan oleh Nizar and Family akan ditanya di Akhirat nanti?

Bagaimana pula setelah dilanyak Camry ke hulu-hilir sebelum ini,adakah setiap milimeter itu halal digunakan oleh Nizar?Apatah lagi jika membawa keluarga Nizar menemaninya?

maharajazhou

No comments:

Alexa Traffic Rank

Subscribe to dunia-politik

Subscribe to dunia-politik
Powered by groups.yahoo.com