20090602

Akhlak pemilihan PAS.


Oleh : AdukaTaruna

Kebelakangan ni, dalam fasa kebebasan maklumat, suara dan fikrah, PAS berhadapan dengan era mencabar la beb. Dulu pemilihan PAS hanya boleh di baca dari Harakah. Kini, semua orang boleh kongsi pendapat, kongsi bertumbuk. Termasuk la gua yang kecil nih.

Lu tgk peperangan maklumat dan sudut oleh kickdefella dgn MSO. Penin gua baca. MSO dan kickdefella ofkos la 'org dalam' PAS. So, memang dia ada maklumat banyak. Berbanding blogger cabuk dgn gua ni, gua lebih mudah. Gua nak orang sekian dalam PAS kerana sekian. Dah. Settle.

Bila dah masuk orang dalam, maka, PAS berada dalam fasa keterbukaan yang perlu dihadapi dengan tabah, teliti dan sangat sangat sangat sangat bijaksana. Banyak kali sangat tu beb.

Yang pasti, siapa pun yang disokong blogger, yang disokong itu memiliki akhlak yang sangat bagus. Walau Nasha dan Hadi gua langsung tak berkenan, tapi bab akhlak, gua memang tak terkata apa la.

So, harap lu orang, terutama bebudak muda ni, harus ada daya pengasingan tajuk. Yang tak berakhlak tu ialah cara penyampaian blogger. Yang tokoh tu takda kena-mengena pun dengan akhlak blogger yang menyokong mereka; walau mereka itu 'upahan'.

Gua tak menolak, suatu hari nanti, akhlak2 tokoh2 PAS yang dizaman perjuangan ini, akan menjadi jahanam di zaman pengurusan nanti. Tp harap, ketika zaman pengurusan itu, Majlis Syura sudah berkuku. Harap2 gitu lah.

Kita semua bukan baik ma. Sebab kita tak baik, kita harapkan suasana negara yang baik. Mudah2an suasana bergama itu membentuk generasi kita kepada baik. Meninggalkan apa yang tidak baik di zaman kita.

Bila kita semua tidak baik, maka, tiada satu pun parti yang baik. Yang ada ialah paling kurang buruk dari buruk2 yang ada. Itu sahaja pilihan yang ada. So, pepaham sendiri la na..

Hadi dan Nasha.

Skang ni fasa perebutan di sebalik fasa pengurusan kemenangan kecil. Bila fasa perebutan, ulama2 bangang jenis Hadi dan Nasha ni terajang dok tepi jer la beb. Bila perang, Nabi handle atas, Khalid yang bukan ulama tu dihantar. Bila dah menang, dah settle, terajang Khalid dok stor, dan biarkan Nabi uruskan semua.

Lebih kurang macam tu la. Kalau gua la, Di fasa peperangan ni, Hadi dok Majlis Syura jer. Bio Husam Presiden, Mat Sabu Timbalan.

Selesai perang, zaman pengurusan plak, terajang Husam dan Mat Sabu tu dok dalam stor pun takpa. Gua takda hal punya. Bio Hadi ke Nasha ke yang handle. Serahkan sesuatu itu mengikut ahli bidang, ahli situasi ma.

Ulama2 bangang bab perang ni kalau letak di fasa perang, macam Oshea + Ferdinand jaga Messi beb. Ngeeee....

adukataruna.blogspot.com

No comments:

Alexa Traffic Rank

Subscribe to dunia-politik

Subscribe to dunia-politik
Powered by groups.yahoo.com