20081204

FITNAH YANG LUCU

Fitnah lagi. Tak pernah habis.

Dengar khabar Saiful Bukhari sekarang nazak dengan penyakit dialaminya. Ada kata dia lumpuh kerana kena sumpah. Ada kata dia sekarang menjalani rawatan kerana mengidap penyakit kelamin. Ada kata dia sudah meninggal dunia.




Cerita Saiful Bukhari macam kisah yang pernah berlaku kepada Allahyarham Sudirman Hj. Arshad kononnya dia mati kerana penyakit AIDS sehingga kuburnya terpaksa diasingkan bagi mengelak penyakit itu berjangkit. Pada masa itu orang jahil pasal cara-cara bagaimana AIDS boleh merebak tapi fitnah nie kira hebat dari segala perang menyebabkan orang yakin yang AIDS boleh merebak walaupun dia sudah meninggal dunia.


Kalau Saiful Bukhari kena penyakit, bererti pasangannya pasti juga kena. Alahai... panjang pulak jadinya.

Bahaya nie. Anwar Ibrahim pun kena juga lah. Tak kan main buntut tak kena? Boleh jadi sebab Anwar pakai kondom!!!

Kalau begitu, Anwar kena bawa kondom lah selalu dalam poketnya. Apa akan jadi kalau Wan Azizah terjumpa? Anwar boleh cari alasan, 'kita tak perlu anak yang ramai'. Kalau anak ramai susah, siapa nak jaga. Lagipun Azizah boleh tumpu perhatian kepada urusan lain.Lagipun abang kan 'sibuk'. Itulah alasan Anwar.

Boleh jadi juga Anwar memang suka beli kondom memandangkan dia memang 'taiko' Amoi!!! Kalau Sukarno boleh ada ramai perempuan simpanan, kenapa Anwar tidak boleh. Lagipun Sukarno pun apa kurang hebat sehingga kata-kata menjadi sanjungan kepada rakyat Indonesia pada masa itu. Yang tak ada perempuan simpanan dan 'tak main' perempuan ialah Hittler, pemimpin kejam dari Germany. Dia suka kucing dan sepanjang hayatnya dia jadikan 'kucing sebagai teman' hidup. Hehehe. Lupalah pasal diaorang, kita cakap pasal Anwar pula.


Masa kegemilangan Anwar 'nyaris-nyaris' nak dilantik jadi PM, habis semua anak dara orang, bini orang yang dahi licin sikit 'berkenan' kat dia. Biasalah, masa tu Anwar Ibrahim adalah 'ABUNYA' UMNO. Kalau ke luar negeri, orang pamer karpet merah. Kira hebatlah.

Ramai juga artis Malaysia yang baru nak top kena 'tapis' kat Anwar satu persatu. Nak wat camner, kuasa di tangan dia ketika menjadi TPM. Apa nak hairan, Dato Rahmatpun buat juga. Kucing mana tak suka KFC!!! Kucing mana tak tolak seafood!!! Ada, kucing kat Sarawak memang tak makan pun.

Sama juga Mat Sabu. Masa dia kena tangkap khalwat, dia hanya memakai seluar pendek, tapi berkopiah. Aurat kot kepala, jadi pakai kopiah adalah wajib. Masa kena serbu kat hotel, Mat Sabu ada kata dia duduk berdua-dua-an dengan 'Siti Saleha'. Tapi tak buat apa-apa.

Kes dia jadi isu hangat tapi yang menjadi 'peguam bela' ialah bekas Ketua Hakim Negara, mana tak boleh menang. Sampai sekarang dia beritahu, saya berjumpa dengan Saleha atas alasan kerja. Wow, terkejut beruk. Mujurlah beruk tak ada masa Mat Sabu kena tangkap, kalau tak beruk terkejut apa pulak.

Itu tak apa lagi, bini orang pun nak juga kena 'tapis'. Dulu Anwar disabitkan dengan hubungan itim dan terlalu mesra dengan isteri Azmin Ali. Kalau begitu, sesiapa nak 'naik' jadi orang kuat Anwar Ibrahim, mempunyai pangkat, dan akan dilantik jawatan penting, nampak gaya kena bagi 'boss approved' dulu lah bini masing-masing.

Agaknya bini Lim Kit Siang Anwar ada selera lagi tak? Gurau aje. Jangan bagitahu Lim Guan Eng lak. Dia khalifah Islam. Berdosa, nanti masuk neraka.

Pasal Fitnah Saiful kena penyakit, Anwar Ibrahim juga perlu buat salinan DNA atau ujian darah. Mana tau, kot-kot 'terpancut dalam' tak sempat nak pakai cover getah. Anu bukannya ada mulut nak bagitahu. Dia rasa pening, muntahlah. Lucah juga abe MIE nie. Tapi Prof. Shahnon Ahmad pun apa kurang. Dia ahli seumur hidup PAS pun mencarut, tak apa. Nik Aziz pun kata Tuhan Allah pun boleh mencarut tak apa. Kenapa abe MIE tak boleh?

Begitu juga Saiful kini dikatakan kena penyakit lumpuh. Mungkin penulis blog nie jahil pasal penyakit strok. Umur muda macam Saiful risiko kena strok jauh lagi. Kalau Anwar Ibrahim tak tahulah. Dia masa dalam penjara pun banyak kali kena penyakit kronik. Lagipun umur Anwar bukannya 06, tapi lebih 60 dah...Yang 06 tu tarikh dia nak jadi PM atau dah 06 bini orang dah kena 'approved' kat dia. abe MIE main kot-kot aje.

Apapun, Saiful Bukhari tampil dengan peguamnya memperbetulkan keadaan. Cerita ini tidak ada beza dengan kes Razak Baginda mengenai 'andaian' pembunuh upahan dan sabitan dengan DS Najib. Diaorang bersumpah, namun Anwar sejak 1998 sehingga 2008, tak pernah nak bersumpah melainkan semasa menjadi ahli Parlimen PP.

Kita semakin hari semakin pintar. Tetapi kata pujangga, kalau kita didik anak kita tanpa agama dan budaya, maka kita telah melahirkan iblis yang pintar.

Bagi abe MIE, kita kini ke arah keadilan yang sebenarnya. Siapa Anwar Ibrahim semakin hari semakin terserlah. Dengan andaian, Anwar akan jadi PM pada 16 September lepas, dia akan mempergunakan mahkamah untuk membebaskan kesnya, tetapi gagal. Allah ada di sebelah rang yang benar tidak kira orang itu Islam atau kafir.

Dan sahabat Anwar seperti Nik Aziz, Hussam Musa, famili LIM dan geng-geng Makkal Sakthi kini seperti 'anjing melalak' tepi jalan. Semua orang disalaknya walaupun bukan niat kita untuk menceroboh rumah tuannya. Kalau kita berani, lontar aje kayu kat anjing nie.

Kalau abe MIE tak betul, tanya Ezam atau Prof. Dr. Chandra Muzaffar pasal Anwar Ibrahim. Dari hujung rambut, hingga hujung bulu 'anu', hinggga ke hujung bulu ibu kaki, dia orang kenal sangat dengan perangai Anwar Ibrahim.

Mat Sabu pun kata Anwar memang 'kaki' al-juburi. Dulu dia suka sangat terjah Anwar, kini Mat Sabu dah tak ada 'power' lagi nak terjah.

Hehehe...

abe MIE terjah 2009


No comments:

Alexa Traffic Rank

Subscribe to dunia-politik

Subscribe to dunia-politik
Powered by groups.yahoo.com