20080819

SAMBAL BELACAN PERMATANG PAUH (13)

Bekas Ketua Angkatan Muda PKR, Mohamad Ezam Mohd Noor, malam tadi mendedahkan pertemuan sulit yang diusahakannya dengan Khairy Jamaluddin Abu Bakar untuk membolehkan DS Wan Azizah Wan Ismail bertemu Paklah pada 2004.

Dalam ceramahnya di Kampung Tanah Liat, Kubang Semang, Ezam yang kini menjadi ahli UMNO, menegaskan pertemuan itu bertujuan untuk membolehkan DS Wan Azizah membuat tiga permintaan kepada Paklah berhubung dengan suaminya.

Pertama ialah membenarkan suaminya keluar menemui doktor daripada penjara di Sungai Buloh. Kedua bagi membenarkan DSAI mendapat rawatan di luar negara. Ketiga ialah tidak campurtangan dalam penghakiman Mahkamah Rayuan terhadap kes DSAI.

Menurut Ezam, Paklah berkata sebagai pemimpin Islam, beliau tidak akan menzalimi DSAI dan akan berbincang dengan kawan-kawan mengenai permintaan itu.

Sebagai pemimpin yang berpendirian dan tidak zalim, beliau tidak akan mencampuri urusan penghakiman.

Maka DSAI bebas dengan kesilapan teknikal pihak pendakwaraya. Perkara itu kini sudah menjadi sejarah.

Apa yang Ezam kesalkan ialah setelah bantuan sebegini rupa diberikan oleh Paklah kepada keluarga DSAI, Anwar Ibrahim tergamak mengatakan Paklah membuat konspirasi politik terhadapnya berhubung pendakwaan liwat oleh Saiful Bukhari Azlan.

"Apakah ini pemimpin yang mahu kita pilih dengan membuat tuduhan kepada orang yang sudah berbuat baik kepada dia. Inilah prinsip pemimpin yang disanjung oleh sesetengah pihak di seluruh negara."

"Oleh itu, saya meminta penduduk Permatang Pauh memilih antara seorang pemimpin yang ingin mencapai cita-cita peribadinya dengan kepentingan agama, bangsa dan negara."

(Nota: Tun Dr Mahathir Mohamad ada membuat penghuraian di blognya mengenai PENGHAKIMAN Mahkamah Rayuan.)

DUNIATIGER

No comments:

Alexa Traffic Rank

Subscribe to dunia-politik

Subscribe to dunia-politik
Powered by groups.yahoo.com