20080819

SAMBAL BELACAN PERMATANG PAUH (14)

Bertemu dengan Ahli Parlimen Papar, Datuk Rosnah Rashid Shirlin (gambar), di KLIA dalam perjalanan balik ke Kuala Lumpur, semalam.

Saya tanya bagaimana "suasana" di Permatang Pauh.

Beliau menerangkan Puteri UMNO kini bekerja keras untuk memberi penerangan di akar umbi terutama golongan umur pertengahan dan atas yang mampu berfikir dengan apa yang berlaku kebelakangan ini termasuklah laporan liwat Saiful Bukhari Azlan. Rasional mengapa Permatang Pauh memerlukan Ahli Parlimen baru yang dapat membantu mereka sepanjang masa. Jangan biarkan kawasan ini terus tidak dibela.

"Golongan ini mungkin boleh menerima apa yang kita terangkan berbanding golongan muda yang terlalu taksub dengan Anwar. Golongan muda ini tidak mahu percaya dengan kes itu dan termakan propaganda yang mengatakan ia satu konspirasi.

"Walaupun sengit tetapi Puteri UMNO tetap berusaha dan berjuang demi kepentingan bangsa dan negara."

Kes Puteri kena raba?

"Itu perbuatan tidak baik. Tiada sebab untuk berbuat demikian. Tapi...tiada siapa yang mengambil gambar untuk menunjukkan bukti." (Dalam hati saya... "mungkin perbuatan raba itu berlaku cepat sangat kot. Tak sempat ambil gambar")

Mengenai pertandingan Ketua Puteri UMNO?.

"Ada lima calon tok. Semua kawan-kawan belaka. Saya menawarkan khidmat dan kepemimpinan. Terpulanglah kepada ahli Puteri untuk memilih calon yang layak."

Menurutnya, beliau ke KL untuk menghadiri Sidang Parlimen dan kemudian bertolak ke Singapura untuk mewakili Malaysia di satu persidangan di republik itu.

DUNIATIGER


No comments:

Alexa Traffic Rank

Subscribe to dunia-politik

Subscribe to dunia-politik
Powered by groups.yahoo.com