20090415

Adakah Revolusi Iran Satu Revolusi Islam? - Arab Saudi tak nak cerita

salam,

Penulsian begini kita selalu lihat, berkenaan dengan IRan. Ada yang menulis Syiah berkerjasama dengan AS untuk menyerang sunni. Syiah berkerjasama dengan Russia untuk bunuh orang Sunni. Ramai blogger semacam ini lupa, Negara Arab Saudi yang didakwa mengikut golongan salaf tidak kurang hebatnya bersekongkol dengan Amerika, tidak kurang hebatnya menjadi Barua Amerika.

Sekarang isu Revolusi IRAN dinaikkan bukan Revolusi Islam, kita juga ingin bertanya, apaka REVOLUSI IBN SAUD melawan Khilafahyang sah juga REVOLUSI ISLAM? Apakah REVOLUSI GAMAL ABDUL NASSER 1952 menumbangkan Raja Faruok itu REVOLUSI ISLAM? Banyak REVOLUSI atas dunia ini didalangi oleh kuasa2 besar dan kuasa tertentu yang tidak Islam, kenapa ya yang dipilih oleh kita untuk mengutuk IRAN sahaja.

Tidak lain tidak bukan kerana ideologi kebencian dan permusuhan yang diajar oleh pendakwah dari Sa'udiyyah dan ingin menunjukkan kesesatan IRAN. Walhal mereka berada dalam takuk lama aja.

sekian wassalam


Sesuatu yang pasti dan Pasti dilalui adalah
Kematian. Setiap patah perkataan yang kita tulis
Ada yang menghisabnya.

Ahmus


--- On Tue, 2/10/09, Mohd@yahoo.com <Mohd@yahoo.com> wrote:
From: Mohd@yahoo.com <Mohd@yahoo.com>
Subject: Help Palestine [hidayahnet] Adakah Revolusi Iran Satu Revolusi Islam?
To: "Ikhwanul Muslimun" <hidayahnet@yahoogroups.com>
Date: Tuesday, February 10, 2009, 5:02 PM

Pada tahun 1977 setelah sekian lama berada di bawah sistem pemerintahan beraja, Iran mula memasuki era baru di dalam pemerintahannya apabila revolusi yang dicetuskan oleh Khomeini (seorang tokoh ulung Syiah di abad ini) dengan teori "walayatul faqihnya" berjaya menumbangkan kerajaan Shah Reza Pahlavi. Umat Islam di mana-mana mengalami satu kejutan dalam dunia politiknya apabila negara yang ditegakkan itu berasaskan agama Islam dengan slogan-slogannya yang kelihatan Islamik dan proganda-proganda demi kesatuan umat Islam dan masa depan mereka yang cemerlang.

Sebelum pergi lebih jauh, terlebih dahulu semestinya kita mempastikan sama ada teori "walayatul faqih" itu bersesuaian dengan agama Islam sehingga boleh dikatakan negara yang tegak di atas teori itu adalah tertegak di atas asas –asas Islam atau ianya bersesuaian dan bertepatan dengan aqidah dan ajaran Syiah Imamiyyah Itsana Asyariyyah yang dianuti oleh Khomeini sendiri dan majoriti rakyat Iran hari ini.

Untuk mengetahui dengan lebih lanjut sila ke :

http://akob73. blogspot. com/2009/ 02/khomeini- dan-aqidah- syiah-satu. html


__._,_.___

No comments:

Alexa Traffic Rank

Subscribe to dunia-politik

Subscribe to dunia-politik
Powered by groups.yahoo.com