20090429

Isu Lompat parti - dari sudut pandang yang lain


Perak - Senjata Anwar Ibrahim makan diri
Dilulus terbit pada Saturday, February 07 @ 12:00:00 MYT oleh TokPenghulu
Analisis Isu Oleh Tarabulsi_2008

"
Kita PR jangan ada double standards. Kalau kita buat tak apa, kalau orang lain buat tak boleh. Ini fahaman yang boleh menjejas imej kita sebagai pihak yang bersih dan adil di mata rakyat.

Bila ADUN BN Bota, Nasaruddin Hashim lompat ke PKR, ramai di kalangan kita sambut dengan tepok sorak kegembiraan yang amat sangat. Anwar Ibrahim telah dalam keghairahan dan kegembiraan mengatakan sekali lagi bahawa banyak lagi anggota ADUN dan Parlimen BN akan lompat masuk ke dalam PKR.


Sesetengah pemimpin dari PAS seperti Mustapha Ali yang sering membantah dan menganggap lompat parti yang diusahakan oleh Anwar Ibrahim itu sebagai cara berpolitik yang kotor yang tidak menghormati suara rakyat telah sekali lagi menjadi sasaran ejekan orang-orang PKR.

Dalam keghairahan "kemenangan" Anwar Ibrahim tidak sedar Nasaruddin Hashim itu adalah strategi dan perangkap UMNO. Bila beberapa hari kemudiannya Nasaruddin Hashim lompat balik ke BN dengan mengheret bersama-sama 2 ADUN PKR dan satu ADUN DAP yang berkesudahan dengan runtuhnya kerajaan PR di Perak, maka dakwaan kita kononnya lompat parti itu salah dan tidak menghormati suara rakyat secara otomatis menjadikan PR bahan ketawa. Malah lompat parti ini dimulakan oleh Anwar Ibrahim dengan pengistiharan "Tarikh Keramat" September 16, 2008 yang dikatakan hari keramat di mana seramai 32 orang Ahli Parlimen BN akan lompat masuk ke PKR. "Tarikh Keramat" itu berlalu tanpa apa-apa yang berlaku walau pun sebelumnya Anwar Ibrahim sering berkata "we are on track". Maka apa yang berlaku di Perak boleh diibaratkan sebagai senjata Anwar Ibrahim makan diri sendiri.

Saya ada juga menulis di TKO ini membantah cara kotor lompat parti yang diusahakan oleh Anwar Ibrahim dan PKR, dan saya di maki hamun dan di anggap sebagai talibarut UMNO. Saya hanya senyum dan menyambut maki hamun itu dengan hanya berkata dalam hati Alhamdullilah, ya Allah hamba abdi Mu ini memohon akan Engkau tunjukkan kepada mereka-mereka yang sudah lupa daratan ini padahnya memilih cara yang kotor dan jijik, iaitu lompat parti.

Ya, kita diberi kemenangan tambahan di Kedah, Penang, Perak dan Selangor dan hampir mengulingkan BN di Parlimen pada PRU ke-12 atas landasan mahu menegakkan keadilan dan pemerintahan yang beramanah dan bersih.Tetapi bila kemenangan diberikan oleh Allah SWT, ada sesetengah dari kita terutamanya Anwar Ibrahim, ketua pembangkang yang telah lupa akan janji-janji untuk bertindak secara beramanah dan bersih itu. Anwar Ibrahim tidak sabar untuk menunggu PRU Ke-13 dan telah berusaha dengan cara yang kotor untuk merampas kuasa, iaitu dengan memujuk MP dan ADUN BN lompat parti.

Bagi saya jalan kotor yang dipilih Anwar Ibrahim itu telah membawa kepada kemurkaan Allah SWT dengan berlakunya sandiwara lompat melompat di Perak yang berkesudahan dengan keruntuhan kerajaan PR. Entahlah. Hanya Allah SWT yang Maha Mengetahui.

Diharap keruntuhan kerajaan PR Perak menjadi suatu pengajaran kepada Anwar Ibahim dan PKR. Jangan cakap tak serupa bikin. Jangan melaung-laungkan slogan keadilan, amanah, bersih dan lain-lain aspirasi yang murni yang diredhai Allah SWT tetapi disebaliknya bertindak dengan cara kotor. Lihatlah apa balasan Allah SWT. Silap-silap haribulan PKR akan dibubar. Dan kawal dengan rapi ADUN2 PKR dan DAP di Selangor kerana sudah pun ada ura-ura ada yang akan melompat ke BN. PAS pun hati-hati kerana ADUN-ADUN PAS di Kedah sudah juga dipujuk rayu oleh BN.

Sekian.

Allahu Akbar !!! Allahu Akbar !!! Allahu Akbar !!!

Tarabulsi

7 February 2009
"

Salam Perkenalan dari respeks2008. ..
Kenali kami...
ym : mr.respeks
weblog : http://respekss. blogspot. com
webgroups : http://groups. yahoo.com/ group/respeks_ group/

Sesuatu yang pasti dan Pasti dilalui adalah
Kematian. Setiap patah perkataan yang kita tulis
Ada yang menghisabnya.

Ahmus

__._,_.___

No comments:

Alexa Traffic Rank

Subscribe to dunia-politik

Subscribe to dunia-politik
Powered by groups.yahoo.com