20090509

MENGAPA SEMUA DIAM?


UPDATE 1

Menurut Peguam Mahkamah Syariah yang mengendali Kes Mohd Ridzuan vs Indera Ghandi tentang hak penjagaan anak, satu sidang akhbar telah diadakan pada hari Khamis 23 April 2009 yang lalu. Namun sampai ke hari ini satu akhbar pun tak berani nak keluarkan di akhbar masing-masing tentang sidang akhbar tersebut. Memang BACUL betul...

UPDATE 2

Dalam isu Mohd Ridzuan, dimana UMNO, PAS dan Melayu Islam dalam PKR. Jika DAP dan MCA boleh bergabung untuk menuntut hak anak Mohd Ridzuan ni, dimana pendirian orang islam dalam isu ini. Apakah orang islam sudah tidak menganggap isu ini penting kerana sibuk berpolitik? Marilah kita sama-sama bersatu tanpa mengira fahaman politik demi menyelamatkan maruah serta akidah seorang hamba ALLAH dan jangan sehingga diturunkan bala kepada kita semua baru kita hendak menyesal. Kita menuntut supaya perkara ini dirujuk kepada ulamak dan bukan dibuat oleh kebinet yang dipengerusikan oleh orang bukan Islam. TAKBIR!!!

UPDATE 3

Kesan dari keputusan kebinet yang mengekalkan status agama asal anak kepada Mohd Ridzuan, hari ini Pakatan Pembangkang yang tediri dari PAS, DAP dan PKR telah mengeluarkan satu poster yang telah tersebar di seluruh Ipoh untuk merampas Prasana Diksa (Umu) dari bapanya yang telah memeluk agama Islam dan telah mendapat perintah Mahkamah Syariah sebagai hak sementara penjagaan anak2nya. PAS kenapa diam seribu bahasa. Mana pergi perjuangan Islam yang didakwa. Apakah PAS sudah tidak lagi memperjuangkan Islam? Jangan jual agama kerana kepentingan politik! Apakah masih releven 'PANGKAH PAS MASUK SYURGA'?

UPATE 4

Kebinet telah memutuskan mana-mana ibubapa yang bertukar agama, anaknya kekal dengan agama asal. Saya merujuk kepada isu Mohd Ridzuan yang baru memeluk agama islam dan isterinya masih kekal dengan agama Hindu. Apakah ini dasar kerajaan yang mendakwa akan mempertahankan akidah umat islam telah termakan dengan agenda IFC. Saya rasa sesuatu yang tak kena dengan kes ini. Merujuk kepada kes Raja Bahrin yang membawa anaknya lari dari Australia satu masa dulu, kes Ridzuan ini lebih kurang je. Mana mungkin pimpinan kita boleh membiarkan anak dan bapa yang telah mendapat hidayah hendak dipisahkan dan dibiarkan anak putih bersih ini dibiarkan hidup dengan orang kafir yang kita tak tau apa makannya. amalannya dan yang sedihnya apa akan jadi pada anak-anak ini. Apakah pihak kerajaan merasakan agenda politik ini lebih penting dari menyelamatkan akidah seorang hamba ALLAH yang telah mendapat hidayah untuk memeluk agama islam. Kepada orang-orang PAS pula, jangan diam seribu bahasa demi nak mendapat kuasa. Takut undi india tak dapat, korbankan agama yang menjanjikan syurga.

KOMEN SAYA:

NI SAPA NAK JAWAB NI? APA DAH JADI NI? KENAPA PAKATAN PEMBANGKANG BERSIKAP MENYOKONG PERKARA INI? MENGAPA TIDAK MELAWAN, MANA PERGI PAS YA?

SAYA PUN TIDAK SETUJU DENGAN KEPUTUSAN KABINET INI, TAPI SIAPA NAK BANTU SAYA DALAM MEMPERJUANGKAN PERMASALAHAN INI? APA DAH JADI PADA ORANG ISLAM PAS DAN PKR? MANA ANDA SEMUA? KENAPA ANDA MENYOKONG?

KATA ISLAM, NAK MEMPERTAHANKAN ISLAM, MANA ISLAMNYA KALAU ANDA SENDIRI YANG MENYOKONG? KENAPA KAMI DARI KALANGAN YANG MENYOKONG UMNO JUGAK YANG BUKAK MULUT NI?

ADAKAH SIKAP? AAHHH, "BUKAN MASALAH AKU NI, AKU TENGAH GILA KUASA NI, DEMI KUASA AKU SANGGUP GADAIKAN APA SAHAJA" YANG SEDANG MENGHALANG ISLAM DALAM PAKATAN PEMBANGKANG NI?

BOLEH TOLONG JELASKAN SIKIT? KEPADA PIHAK KERAJAAN PULAK, JANGANLAH JADIKAN INI SATU MASALAH NEGARA, TAK BERBALOI! SELESAIKANLAH DENGAN SEGERA, JANGAN BIARKAN IANYA MELARAT!

Sumber info dari blog Pemimpin Hadapan!

No comments:

Alexa Traffic Rank

Subscribe to dunia-politik

Subscribe to dunia-politik
Powered by groups.yahoo.com