20090531

Bloggers Asam Pedas jangan main api

Saya ada terbaca mengenai seorang bloggers yang menulis dalam cara berahsia mengenai isu Rashid yang mahu dilantik sebagai SUA TPM dan telah hangat diperdebatkan antara ramai bloggers -bloggers termasuklah seorang bloggers wanita yang menulis di blognya Asam Pedas. Saya sudah malas mahu menulis mengenai peristiwa ini kerana saya merasakan TPM sendiri tidak menerima produk KJ , Apa boleh buat itu hak TPM dan beliau berhak untuk menentukan nya.

Mungkin bukan rezeki Rashid. namun penulis tertarik mahu mengulas salah satu rangkap tulisan bloggers 1.2 masak Norhasilah ini yang berbunyi "Kami bukan blogger yang boleh "dibeli". Saya mengakui mempunyai ramai kenalan berpengaruh, tetapi saya tidak pernah menggunakan persahabatan untuk mengambil kesempatan ke atas mereka. Seorang rakan baik pernah membuat komen di depan saya yang berbunyi "Awak ini sepatutnya dah lama kaya. Tetapi awak bodoh sebab tidak minta projek dari si anu dan si anu. Kalau awak minta mesti mereka bagi". Ah, biarlah saya hidup sederhana daripada menerima rezeki dari cara yang tidak sihat ataupun daripada "Syaitan bertopengkan manusia."

Komen saya pula , penulis ini cakap tak serupa bikin kerana dengan mata telinga saya sendiri saya mendengar wartawan ini meminta projek dari SUA PM , Datuk TS. Ketika itu di PWTC ketika perhimpunan UMNO ketika menunggu keputusan Pemuda dan wanita. Lebih kurang begini bunyi perbualan wartawan ini, " Saya sekarang bekerja dengan Agenda Daily , berilah projek jika ada , apa-apa projek pun tak apa. Datuk TS menjawab selamba saja, setahu saya wartawan mana buat business, " huh terus terang tuh minta projek. Ini sikit saja saya mahu tulis. Saya rasa tak ada faedah nak layan bloggers setengah masak ini.
Baca sini

news-walkdtalk09.blogspot.com

No comments:

Alexa Traffic Rank

Subscribe to dunia-politik

Subscribe to dunia-politik
Powered by groups.yahoo.com