20090415

Peringatan kepada badan penyiaran

KUALA LUMPUR 14 April - Stesen radio kerajaan dan swasta diberi amaran supaya tidak memutarbelitkan kenyataan mana-mana pemimpin sehingga boleh menjejaskan keharmonian kaum di negara ini.

Menteri Penerangan, Komunikasi, Kesenian dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, beliau tidak akan berdiam diri terhadap mana-mana stesen radio yang melanggar garis panduan yang telah ditetapkan.

''Kita ada lunas undang-undang untuk semua penyiar termasuk stesen kerajaan dan swasta. Oleh itu mana-mana pihak yang melanggar undang-undang akan dikenakan tindakan sewajarnya,'' kata Rais ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Beliau diminta mengulas program yang ke udara melalui saluran radio Ai FM pagi ini antara lain membincangkan intipati wawancara Mingguan Malaysia bersama Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Program sejam yang ke udara pukul 9 pagi itu membuka ruang kepada pemanggil untuk mengulas kenyataan Muhyiddin berhubung kekalahan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Kecil Parlimen Bukit Gantang dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Selambau baru- baru ini.

No comments:

Alexa Traffic Rank

Subscribe to dunia-politik

Subscribe to dunia-politik
Powered by groups.yahoo.com