20090113

KRISIS PEKARA BIASA, LIWAT PUN PEKARA BIASA KEPADA PKR.

Ahli Parlimen Shah Alam (PKR) Abdul Khalid Samad dalam penapiannnya terhdap PKR bermasaalah telah berkata" Kita tidak pernah menghadapi sebarang masalah. Malah kita banyak bersetuju dan berpakat dalam hal hal berkaitan pemerintahan yang telus,adil dan berkebajikan.

"Malah dasar PR lebih kukuh daripada dasar yang dibawa oleh parti parti dalam Barisan Nasional(BN)"

Baru umur setahun jagung,sudah hendak mendakwa dasar Pakatan Rakyat yang belum teruji sebagai sudah lebih baik dan kukuh dari BN. Barisan Nasional yang berasal dari Perikatan telah menghadapi berbagai bagai masalah , malah pernah berpecah tetapi kembali bersatu,pernah kalah besar dalam pilihanraya nasional dan kemnbali menang gemilang, dari Perikatan menjadi Barisan Nasional.

Memang perselisihan dalam Pakatan Rakyat adalah biasa tetapi krisis moral dalam pimpinan PR adalah luar biasa dipandang orang . Kepada PR LIWAT juga adalah biasa dan dengan keyakinan ini pemimpin pemimpin PR sedang dan akan terus berkerja keras untuk mengkondisikan pemikiran rakyat supaya meanggap kes liwat sebagai kes biasa atau kes rekaan,kes yang diadaadakan.

Bagaimnapun harus diingatkan di bawah kempimpinan Abdullah Badawi yang memperkukuh ketulusan dan kebebasan perundangan dan kehakiman telah mulai dirasakan kesungguhanya oleh rakyat dan bukti buktinya semakin terserlah.

Maka itu adalah sukar untuk orang ramai menolak perbicaraan berbukti kes liwat Anwar Ibrahim pada Febuari ini . Bila bicara bermula orang ramai akan tahu bahawa kes ini bukan kes fabricated. ( ini kes lepas air ke dalam tanpa pakai sarong)

Kerajaan tidak mampu lagi untuk mengambil risiko dengan suatu kes yang direka reka kerana ini berarti akan menggadaikan kredebeliti kerajaan . Abdullah tidak boleh dipengaruhi oleh Najib untuk berbuat demikian bagi kepentingannya . Tingkat Empat yang bekawan baik dengan Anwar juga akan mencegah Abdullah dari berbuat demikian.

Maka itu kes kali ini bukan kes biasa dan Ali Parlimen Shah Alam dan pengekor pengekor Keadilan mestilah mengkondisikan pemikiran sendiri dari sekarang untuk sanggup menerima suatu keadaan yang amat mengaibkan, yang lebih busuk dan buruk dari jatuhnya sebuah kerajaan. Masanya tidak lama lagi, Febuari ! tetapi seluruh kerajaan pembangkang kecuali Kelantan akan jatuh dan menghadapi krisis besar pada April sempena cukup setahun BN kembali memerentah. Kuasa dua pertiga akan kembali kepada BN.

Ini bukan ramalan Anwar Ibrahim, ini ramalan MAHARAJA yang selalunya berkredibiliti dan
dan tepat.


Maharaja tidak mahu menasihatkan orang lain tetapi hanya mahu menasihatkan seorang sahaja yang Maharaja pandang tinggi dan hormatinya sebagai perjuang rakyat yang gigih dan tulin walau apapun anggapan orang terhadapnya iaitu Syed Husin Ali Timbalan Pengerusi Parti Keadilan Rakyat . Jauhkan diri lebih awal dari kepimpinan yang tidak bermoral agar tidak terbukti terpalit dengan lumpur yang hanyir.

by Maharaja
http://maharajablogger.blogspot.com

No comments:

Alexa Traffic Rank

Subscribe to dunia-politik

Subscribe to dunia-politik
Powered by groups.yahoo.com