20090101

Masing-Masing Melucu, Mangsa Masih Celaru


Husin ingin menyatakan takziah dan simpati kepada mangsa-mangsa. Yang nak bantu, hubungi Yayasan Salam yang diketuai oleh blogger, Tok Mat Talib.

Kesian ...

Orang lain yang Khairy nak tanam, sialnya sampai rakyat yang mati tertanam. Kalau Khairy turun kempen, kalah lagi BN. Jika kawannya, Wan Farid Si Monsoong-Duyong-Batu Buruk dicalun, Makcik Maimon boleh bantu tanam.

Tapi Wan Mutallib Embong menang ...

Semalam terbaca berita bahawa penduduk Bukit Antarabangsa marah pada peminat setia Husin, Dato Shabery Chik (tak caya tengok blogroll dia). Dia berkata dalam keadaan begini, kita jangan suka tunjuk jari.

Memang nak cari pasal. Marah penduduk yang akan saman pelbagai pihak. Bila terjadi kejadian tanah runtuh, mestilah ada yang silap.


Sudah rasmi pihak kerajaan tidak akan mengaku dan ber'dolah' dalih mencari jalan keluar. Biar mahkamah tentukan.

Apa yang Shabery takutkan? Bila pegang jawatan, orang intelektual pun hilang konseptual.

Cerita pasal salah menyalahkan, perang salah menyalah sudah mula. Semalam parlimen membuat perbincangan khas mengenai masaalah ini dari usul yang dibawa oleh Azmin, wakil rakyat kawasan ini.

Khalid Ibrahim menyalahkan Khir Toyo kerana meluluskan 99 projek perumahan di lereng bukit di Parlimen. Kesian, si makan tempe juga yang kena.

Padahal dia telah terangkan jelas sebelum itu di New Straits Times (kawan TV3) bahawa sejak peristiwa 2006, jabatan tertentu kena beri laporan mengenai keadaan di lereng bukit di Hulu Kelang setiap-tiap 3 bulan.

Nampaknya Kkkk ..kha..kha..khalid sokong BN! terasa pedas dan cuba mengalih pandang. Dia ingat politik macam dia tikam belakang staf dan rakan kerja di PNB. Kesian, dia bukan saja gagap, pandangan juling dan kepala pun pusing.

Kalau nak bincang pasal Bukit Antarabangsa, kaji yang itu. Mengungkit yang lain hanya cari modal politik. Bukankah Anwar Ibrahim kata jangan salahkan sesiapa dalam keadaan begini?

Hmmm ... cucu keling botol yang masuk Islam memang boleh buat felem.

Ini fitrah ahli-ahli politik yang sudah terbiasa. Satu masa dahulu ada pemimpin membuat komen mengenai mangsa banjir dengan berkata buat apa buat rumah di tempat banjir. Mengaruk orang. Tak peka. Kemudianlah ...

Rupanya ada pulak yang cakap hampir sedemkian ... Si Ali Rustam al Ketam. Dia kata semua penduduk perlu keluar. Apa dia tahu pasal hal ini? Jangan sibuk hal Selangor.

Orang buat blog, dia pun nak. Orang tulis macam-macam, dia meraban. Kosong isi orang tak datang lagi. Inilah orang tak cermin diri. Mainkan video di bawah ini.



Masuk TV hendak tapi benda nak dicakap tak tahu. Ada baru sedar apa yang Husin dah lama sedar. Bercita-cita nak jadi Timbalan Perdana Menteri. Tak akan harapkan rajin bersalam dan menalipon perwakilan saja ...

Kenapa dia cakap itu? Apa ada di Bukit Antarabangsa? He he he ...

Cerita peribadi lama tak mahu cerita. Cuma Husin masih ingat cerita ini semasa dia Timbalan Menteri dan duduk di Jalan Maktab dekat-dekat Jalan Semarak, Kuala Lumpur.


Macam bos kempen dia, Dolah yang kononnya Mr Clean, jangat ingat dia pun Clean. Air Melaka, Air Melaka ...

Sudah tersebut Dolah, dia kata kerajaan akan memberi gantirugi. Apa? Disitu bukan jutaan, tapi mahu RM100 juta! Betul tak Ali dan Dolah serupa. Main cakap aja.

Dolah naik menziarah penduduk dan khususnya, Setiausaha Dato Thajudeen. Dengan nyawa terkorban, rakyat kehilangan rumah, dan jutaan harta benda rosak, dia kata jangan risau. Lepas ni boleh ambil barang yang tertimbus.

Tak kuasa nak belasah dia lagi. Cuma tertanya-tanya. Barang apa tu? Thaj simpan barang apa untuk Dolah? Untuk Dolah atau Ali Rustam? Teringat peristiwa tentera tolong pindahkan barang dari rumah Jeneral (B) Ismail tahun 2002.

Apa lagi merepek akan keluar dari mulutnya dan apa lagi kerja kelam kabut akan dilakukan Dolah selama tiga empat bulan ni? Asal jangan pula dilanjutkan sampai September cukuplah.

Oi ... apa tengok-tengok aku ni?

Dalam perhatian yang begitu tertumpu ke arah Bukit Antarabangsa, satu suara yang diam menikus. Ya, tuan-tuan dan puan-puan, di mana Mat Taib? Khir Toyo kata projek-projek di Bukit Antarabangsa diluluskan 15 tahun dahulu. Khir Toyo jadi MB cuma 8 tahun pada tahun 2000.

Mat Taib Mat Taib ... memang pandai berniaga. Selain kejayaan perniagaan "cash and carry", projek perumahanny aunik .... guna "build and bury".

Wow! Lepas Raya Haji, pakai longgok jual orang. Lagi untung jual orang dari jual unta.

http://the-antics-of-husin-lempoyang.blogspot.com

No comments:

Alexa Traffic Rank

Subscribe to dunia-politik

Subscribe to dunia-politik
Powered by groups.yahoo.com